اصول طراحی هایپر مارکت

امروزه رقابت زیادی در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت‌ها وجود دارد. گروه‌های تخصصی معماری و دکوراسیون هایپر مارکت، معمولا طراحی هایپر مارکت و دکوراسیون این فروشگاه‌ها را به عهده می‌گیرند. حتما می‌دانید که هایپرمارکت‌ها فروشگاه‌های وسیعی هستند که کالاهای متنوع زیادی در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

همینطور به دلیل وسعت و تنوع محصولی زیاد، به چیدمانی با ظرافت، زیبا و رنگ‌های مناسب نیاز دارند. این نکته در طراحی هایپر مارکت و تجهیزات فروشگاهی از نظر بصری حائز اهمیت است که رنگ‌های طراحی دکوراسیون هایپر مارکت باید متناسب با استراتژی برند و استاندارد‌های برند باشد. از اصول طراحی هایپر مارکت‌ها همین بس که دسترسی آسان برای مشتری به اجناس و کالاها باید به بهترین شکل ممکن باشد و این هدف از طریق ارتفاع دقیق چیدمان مناسب قفسه‌ها، طراحی متناسب و همچنین جذابیت فضا تکمیل می‌شود.

در حقیقت از یخچال‌های هایپر مارکت و فروشگاهی گرفته تا قفسه‌بندی فروشگاه، طراحی هایپر مارکت را ترتیب می‌دهند که با ترکیب رنگ‌آمیزی جذاب متناسب با برند شما، فروشگاهی بسیار جذاب و لوکس و مدرن مشاهده خواهیم کرد. 

پودیوم چیست؟

پودیوم جزو مدرن ترین روش های تبلیغات محصولات در فروشگاه ها و هایپرمارکت هاست. پودیوم ها جایگاهی همچون استندها و شلف ها برای چیدمان محصولات در سیستم قفسه بندی فروشگاه ها با کیفیتی متمایز میباشند. تمامی شرکت ها و برندهایی که از پودیوم برای عرضه ی کالای خود به مشتری استفاد کرده اند با مرور زمان با بازخورد مثبت و رضایت مشتریان روبه رو شده اند. سیستم قفسه بندی پودیوم به شکل جزیره ای می باشد. دلیل این نام گذاری قرارگیری محصولات در پودیوم به شکل جزیره در میان سایر کالاهای موجود در فروشگاه می باشد.

انواع پودیوم ها:

پودیوم ها نقش مهمی در فروش محصولات بازی می‌کنند. پودیوم ها یک تجربه ملموس و مجزا از خرید مشتریان خلق می‌کنند که یک تاثیر مهم برفروش می‌گذارند. پودیوم ها از متنوع ترین در نوع خود می باشند. امروزه اشکال و طرح های زیادی از آن ساخته و بکار گرفته می شود. جنس پودیوم ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. متریال بکار رفته در پودیوم ها ام دی اف ، پلکسی، فلز ، پلی کربنات، کارتن پلاست و غیره می باشد.

مزایای پودیوم ها

  • کاربری های مختلف در فضای فروشگاه
  • فراهم کردن فضای بیشتر برای دسترسی چهارطرفه مشتری به کالا
  • پتانسیل بالا در سیستم برندیگ کالا
  • انعطاف پذیری بالا در طراحی
  • امکانات و مزایای مطلوب پودیوم ها سبب شده است که فروشگاها برای معرفی و عرضه تخفیفات ویژه خود  قسمت هایی را در فروشگاه به این صورت (پودیوم،جزیره ای) به محصولات تخفیفی و پر فروش خود را ارائه دهند.

شلف ها و سرلاین های فروشگاهی یا همان شلف ها و سرلاین های فروشگاهی که با نام گوندلا نیز شناخته می شود،یکی دیگر از محصولات واحد طراحی نوین فروشگاهی است که استندهای فروشگاهی نیز در این گروه قابل ارائه بوده و معرفی می گردد. این محصولات را می توان به سه دسته از لحاظ طراحی و قرار گیری در نظام کنونی فروشگاه ها و هایپر مارکت ها معرفی نمود.

  • سر لاین های نوین: سر شلف ها در ابتدا شلف های میانی فروشگاه و در ابتدا و انتهای هر ردیف از شلف ها قرار گرفته و داخل طبقات تنها محصول مورد هدف یک برند که سر شلف به سفارش آن تولید شده قرار می گیرد.
  • شلف ها و استند های نوین : استند فروشگاهی و شلف خاص نیز می توان نامید که در ابعاد و اشکال خاصی غیر از طرح های موجود در فضایی ویژه در ابعاد مختلف طراحی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *